JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.

correcte / incorrecte pronúncia

wmmoose

Member
English - United States
Hola tothom,

M'agradaria saber com es pronuncia «correcte» i «incorrecte». Diverses fonts donan pronúncies distintes.

diccionari.cat:
  • kurɛ́ktə
  • iŋkuréktə

El diccionari del IEC:
  • kuréktə (or.); korékte (occ., val.); korέ̞ttə (mall.); kurέ̞ttə (men.).
  • iŋkuréktə (Barc.); iŋkorέkte (Val.); iŋkorέ̞ttə (Palma).

Moltes gràcies!
The first e is open for most current* native speakers. The final one is a schwa for Eastern varieties and [e] for Western ones. From a general point of view, I'd say:

· kurɛ́ktə - Central Catalan
· korέkte - Western Catalan, including Valencian
· korέktə - Balearic Catalan

Obviously there's always more local pronunciations.

The -kt- > -tt- is more typical in the Balearic Islands but can also be heard in other varieties in spoken speech.

* I've seen the DCVB says the first e is [e]. Maybe it was so at that time (as a learned word) and it's become open due to influence from recte. Just a guess.

P.S.: Acabo d'adonar-me que ho he escrit en anglès i no calia. Dispenseu.
Moltes gràcies per la resposta.

I suposo que la primera -e- de «correcte» i «incorrecte» se pronuncia de la mateixa forma?

Em sembla estrany que diccionari.cat diu que «correcte» és amb -e- oberta i «incorrecte» és amb -e- tancada (en la varietat central).
Evidentment si pronuncies correcte d'una forma incorrecte també ho pronunciaràs amb la mateixa obertura.

I coincideixo amb en Penyafort que almenys avui en dia és una e oberta en català central.
Moltes gràcies per la resposta.

I suposo que la primera -e- de «correcte» i «incorrecte» se pronuncia de la mateixa forma?

Em sembla estrany que diccionari.cat diu que «correcte» és amb -e- oberta i «incorrecte» és amb -e- tancada (en la varietat central).

A mí també, pero és difícil descriure totes les pronunciacions. Podria ser un error, també.
En valencià és sempre ɛ́. Segons el DAVL (pronounciació valenciana, diria que de tot el català occidental):
correcte -a [korɛ́kte]
incorrecte -a [iŋkorɛ́kte]
Com a parlant de català nord-occidental, també és una E oberta la tònica tant de correcte com d'incorrecte, com bé ha apuntat el Doraemon. Aquí "el diccionari de l'IEC" em penso que és el DCVB, no cap edició del DIEC, i pot ser que reculli que fa cent anys es pronunciés diferent, o pot haver estat un error, suposo. Avui per avui, se'm faria molt forà sentir "corrécte/incorrécte"
Top Bottom

AltStyle によって変換されたページ (->オリジナル) /